UCHWAŁA NR XXVIII/229/09
RADY POWIATU RADOMSZCZAŃSKIEGO
z
dnia 26 lutego 2009r.
w sprawie założenia trzyletniego liceum profilowanego kształcącego w profilach
kształcenia ogólnozawodowego, którego ukończenie
umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu
egzaminu maturalnego oraz włączenia go do Zespołu Szkół
Agrobiznesu w Strzałkowie
Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2001r.
Nr 142, poz.1592, z 2002 r.
Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 200,
poz.1688, Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 162, poz.1568, z 2004r. Nr 102,
poz.1055 i Nr 167, poz.1759 , z 2007
r. Nr 173, poz. 1218 oraz z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458 ) w związku z art. 5 ust. 2 pkt 1 i ust. 3 oraz art. 58 ust. 1 i 6, art.
60 ust. 1 oraz art. 62 ust.5 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie
oświaty ( Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z 2003r. Nr 137,poz.1304 , z
2004r. Nr 69, poz.624, Nr 273, poz.2703, Nr 281, poz.2781, z 2005r. Nr 17,
poz.141, Nr 131, poz. 1091, Nr 122, poz.1020, Nr 167, poz. 1400, Nr 94, poz.
788, Nr 249, poz. 2104, z 2006r. Nr
144, poz. 1043, Nr 208, poz.1532, Nr 227, poz. 1658, z 2007r. Nr 42, poz. 273,
Nr 80, poz. 542, Nr 120, poz. 818, Nr 115, poz. 791, Nr 181, poz. 1292, Nr 180, poz. 1280, z 2008r. Nr 70, poz.
416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz.
1370 i Nr 235, poz. 1618 oraz z 2009r. Nr 6, poz. 33 ) Rada Powiatu
Radomszczańskiego uchwala, co następuje:
§ 1. Zakłada
się z dniem 1 września 2009r. trzyletnie liceum profilowane kształcące
w profilach kształcenia
ogólnozawodowego, którego ukończenie umożliwia
uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego.
§ 2. Założenie liceum, o którym mowa w § 1 następuje na podstawie
aktu założycielskiego stanowiącego Załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3. Liceum, o którym mowa w
§ 1 nadaje się statut stanowiący Załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 4. Liceum, o którym mowa w
§ 1 włącza się, z dniem 1 września 2009r., do
Zespołu Szkół Agrobiznesu w Strzałkowie.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi
Powiatu Radomszczańskiego.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu
dni od dnia jej ogłoszenia w
Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
Załącznik Nr 1
do
Uchwały Nr XXVIII/229/09
Rady Powiatu Radomszczańskiego
z dnia 26 lutego 2009 r.
Akt założycielski
Liceum Profilowanego w
Strzałkowie
§
1. Typ placówki: trzyletnie liceum profilowane
kształcące
w profilach kształcenia
ogólnozawodowego, którego ukończenie umożliwia
uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego.
§ 2. Nazwa placówki: Liceum Profilowane w Strzałkowie.
§ 3. Siedziba placówki: budynek Zespołu
Szkół Agrobiznesu
w Strzałkowie
znajdujący się w Strzałkowie , przy ulicy Reymonta 54.
Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr XXVIII/229/09
Rady
Powiatu Radomszczańskiego
z dnia 26 lutego 2009 r.
S T A T U T
Liceum Profilowanego w Strzałkowie
Rozdział I
Postanowienia wstępne
§ 1. Ilekroć w statucie jest mowa bez bliższego
określenia o:
1) szkole – należy
przez to rozumieć Liceum Profilowane w Strzałkowie;
2) dyrektorze - należy przez
to rozumieć dyrektora Liceum Profilowanego w Strzałkowie ;
3) radzie pedagogicznej -
należy przez to rozumieć radę pedagogiczną Liceum
Profilowanego w Strzałkowie;
4)samorządzie uczniowskim -
należy przez to rozumieć samorząd uczniowski Liceum
Profilowanego
w Strzałkowie;
5) uczniu - należy przez to rozumieć
ucznia Liceum Profilowanego w Strzałkowie ;
6) pracowniku – należy przez to
rozumieć pracownika nie będącego nauczycielem, zatrudnionego
w Zespole Szkół
Agrobiznesu w Strzałkowie ;
7)nauczycielu
– należy przez to rozumieć nauczyciela, zatrudnionego w Zespole Szkół
Agrobiznesu
w Strzałkowie .
Rozdział II
Ogólne informacje o szkole
§ 2.1. Nazwa szkoły
brzmi: Liceum Profilowane w
Strzałkowie.
2. Nazwa szkoły jest używana
w pełnym brzmieniu.
3.Typ szkoły –
trzyletnie liceum profilowane kształcące w profilach kształcenia
ogólnozawodowego, którego ukończenie umożliwia
uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego.
4. Profile , w
których kształci szkoła :
1) ekonomiczno -
administracyjny,
2) usługowo –
gospodarczy,
3) kształtowanie
środowiska,
4)
rolniczo –
spożywczy.
5. Siedzibą
szkoły jest budynek Zespołu Szkół Agrobiznesu w Strzałkowie,
znajdujący się w Strzałkowie przy ulicy Reymonta 54 .
6. Organem prowadzącym
szkołę jest Powiat Radomszczański.
7. Organem sprawującym
nadzór pedagogiczny jest Łódzki Kurator Oświaty.
Rozdział
III
Cele i zadania
szkoły
§ 3. 1. Szkoła
realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa, a w
szczególności :
1)zapewnia słuchaczom
bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w szkole;
2)zachowuje
ciągłość i spójność między
poszczególnymi etapami kształcenia stosując odpowiednio , w
procesie
dydaktyczno-wychowawczym, zasady
ogólne kształcenia i wychowania przyjęte dla liceum
profilowanego;
3)przestrzega harmonijnej
realizacji zadań w zakresie nauczania, kształcenia
umiejętności i wychowania;
4) w zakresie kształcenia
ogólnego zapewnia:
a) przyswojenie przez
uczniów określonego zasobu wiedzy na temat faktów , zasad,
teorii i praktyk,
b) zdobycie przez uczniów
umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas
wykonywania zadań
i rozwiązywania problemów,
c) kształtowanie u
uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne
funkcjonowanie we współczesnym
świecie;
5) w trakcie kształcenia
ogólnego zapewnia uczniom
zdobycie następujących umiejętności:
a) czytania,
b) myślenia
matematycznego,
c) myślenia
naukowego,
d) komunikowania
się w języku ojczystym i w języku obcym,
e)
posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno –
komunikacyjnymi,
f) wyszukiwania
, selekcjonowania oraz dokonywania krytycznej analizy informacji,
g) rozpoznawania
własnych potrzeb edukacyjnych oraz uczenia się,
h) pracy zespołowej;
6) w zakresie kształcenia w
profilach kształcenia ogólnozawodowego zapewnia uczniowi :
a) przygotowanie
ogólnokształcące umożliwiające kontynuowanie
kształcenia w szkołach wyższych ,
b)przygotowanie do
egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym w zakresie przedmiotów
ogólnokształcących uzupełnianych treściami kształcenia
ogólnozawodowego zależnie od wymagań
i specyfiki profilu,
c) przygotowanie do
działań przedsiębiorczych i możliwości podejmowania własnej
działalności gospodarczej,
d) zdobycie
umiejętności aktywnego
poszukiwania pracy oraz świadomego jej podejmowania,
e) zdobycie
umiejętności
organizowania stanowiska pracy,
f) zdobycie
umiejętności wyszukiwania
i stosowania przepisów prawa regulujących daną
działalność gospodarczą
oraz porównywania dostępnych rozwiązań technicznych i
organizacyjnych z tendencjami rozwojowymi danej dyscypliny.
2. Szczegółowe
cele i zadania szkoły ustala rada pedagogiczna, uwzględniając:
1) program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego
środowiska;
2) sposób wykonywania
zadań szkoły ;
3) zadania zespołów
nauczycielskich, o których mowa w § 15 niniejszego statutu ;
4) szczegółowe zasady
wewnątrzszkolnego oceniania uczniów;
5) organizację
działalności innowacyjnej i eksperymentalnej;
6) organizację
zajęć dodatkowych dla uczniów, z uwzględnieniem, w
szczególności ich potrzeb rozwojowych;
7) formy opieki i pomocy uczniom, którym z przyczyn
rozwojowych, rodzinnych lub losowych jest potrzebna pomoc;
8) organizację
wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z
wyborem kierunku kształcenia,
a także organizację
współdziałania szkoły z poradniami
psychologiczno-pedagogicznymi, w tym z poradniami
specjalistycznymi
oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i
specjalistyczną pomoc uczniom
i rodzicom;
9)organizację i formy
współdziałania
szkoły z rodzicami ( prawnymi opiekunami ) w zakresie nauczania,
wychowania i profilaktyki.
Rozdział IV
Organy
szkoły
§ 4. 1. Organami
szkoły są:
1) dyrektor;
2) rada
pedagogiczna;
3) rada samorządu uczniowskiego.
2.
Zasady współdziałania organów szkoły oraz
sposób rozwiązywania sporów między nimi
określa rada pedagogiczna.
§ 5.
Kompetencje dyrektora:
1)kierowanie działalnością szkoły oraz reprezentowanie
szkoły na zewnątrz;
2)stwarzanie
warunków harmonijnego rozwoju
psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne;
3) sprawowanie nadzoru pedagogicznego w szkole;
4) realizowanie uchwał rady pedagogicznej, podjętych w ramach
kompetencji stanowiących;
5)dysponowanie środkami
określonymi w planie finansowym szkoły, ponoszenie
odpowiedzialności za ich
prawidłowe wykorzystanie;
6) pełnienie funkcji
kierownika zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i
pracowników;
7)
decydowanie w sprawach zatrudniania i zwalniania nauczycieli i
pracowników ;
8)
przyznawanie nagród oraz wymierzanie kar porządkowych nauczycielom
i pracownikom;
9) występowanie z wnioskami,
po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w sprawach
odznaczeń,
nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz
pozostałych pracowników ;
10)
realizowanie innych zadań ustanowionych przepisami odrębnymi.
§
6. 1. W
szkole działa rada pedagogiczna, która jest kolegialnym organem w
zakresie realizacji statutowych zadań szkoły.
2.W
skład rady pedagogicznej wchodzą nauczyciele zatrudnieni w szkole.
3. Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej
działalności, który nie może być sprzeczny ze
statutem szkoły.
4. Kompetencje
rady pedagogicznej:
1) zatwierdzanie planów pracy szkoły;
2) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i
eksperymentów pedagogicznych;
3) ustalanie organizacji doskonalenia
zawodowego nauczycieli ;
4) opiniowanie organizacji pracy;
5) opiniowanie projektu planu finansowego
szkoły;
6) opiniowanie wniosków dyrektora o
przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych
wyróżnień;
7) opiniowanie
propozycji dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac
i zajęć w ramach
wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć
wychowawczych i opiekuńczych.
§ 7. 1. W szkole działa samorząd
uczniowski.
2.
Samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie.
3.Szczegółowe
zasady działania samorządu uczniowskiego określa regulamin
samorządu, który nie może być sprzeczny ze statutem
szkoły.
Rozdział V
Organizacja szkoły
§ 8.
1. Rok
szkolny w szkole rozpoczyna się z dniem 1 września każdego roku,
a kończy - z dniem 31 sierpnia
następnego roku.
2. Szkoła realizuje
swoje zadania cały rok szkolny.
3.Terminy ferii letnich i zimowych
w szkole ustala się zgodnie z
obowiązującym prawem.
§ 9.1. Podstawową jednostką organizacyjną
szkoły jest oddział.
2. Liczbę uczniów w
oddziale, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, ustala dyrektor w
uzgodnieniu
z organem prowadzącym.
3. Zajęcia edukacyjne w ramach
kształcenia ogólnego stanowiące realizację podstawy
programowej kształcenia ogólnego ustalonej dla szkoły, oraz
zajęcia edukacyjne w ramach
kształcenia w
poszczególnych profilach kształcenia ogólnozawodowego
stanowiące realizację podstaw programowych ustalonych dla
poszczególnych profili - są organizowane w oddziałach.
4. Uczeń deklaruje wybór
profilu przy ubieganiu się o przyjęcie do szkoły.
5. Rada pedagogiczna określa
warunki zmiany profilu w trakcie nauki.
6. Uwzględniając warunki
określone w przepisach odrębnych - obowiązkowo dokonuje się
podziału na grupy na następujących zajęciach edukacyjnych:
1) na obowiązkowych
zajęciach edukacyjnych z informatyki, elementów informatyki i
technologii informacyjnej;
2) na obowiązkowych
zajęciach edukacyjnych z języków obcych;
3) na nie więcej niż
połowie obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu
kształcenia ogólnego, dla których
z treści programu nauczania wynika konieczność
prowadzenia ćwiczeń, w tym laboratoryjnych;
4) na obowiązkowych
zajęciach edukacyjnych z zakresu kształcenia w profilu kształcenia
ogólnozawodowego,
dla których z
treści programu nauczania wynika konieczność prowadzenia
ćwiczeń, w tym laboratoryjnych;
5) na zajęciach z wychowania
fizycznego.
7. Na zajęciach wychowania do
życia w rodzinie dokonuje się podziału na grupy zgodnie z
odrębnymi przepisami.
8.Nauczanie języków obcych
może być organizowane w zespołach
międzyoddziałowych
z uwzględnieniem poziomu umiejętności językowych
uczniów.
9. Godzina lekcyjna trwa 45 minut.
§10.1.
Szczegółową organizację szkoły określa arkusz
organizacji szkoły opracowany przez dyrektora
z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania opracowanego, zgodnie z
odrębnymi przepisami – do dnia 30 kwietnia każdego roku.
2. Arkusz organizacji szkoły
zatwierdza organ prowadzący do dnia 30 maja danego roku.
3. W arkuszu organizacji
szkoły zamieszcza się w szczególności: liczbę
pracowników szkoły,
w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze,
liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych
ze środków przydzielonych przez
organ prowadzący szkołę oraz liczbę godzin zajęć
prowadzonych przez poszczególnych
nauczycieli.
4. Na
podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły dyrektor, z
uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy
rozkład zajęć, określający organizację
zajęć edukacyjnych.
§ 11. Do
realizacji celów statutowych szkoła zapewnia
możliwość korzystania z :
1) pomieszczeń
do nauki z niezbędnym wyposażeniem;
2) biblioteki;
3) świetlicy;
4) gabinetu profilaktyki zdrowotnej i
pomocy przedlekarskiej;
5) zespołu urządzeń
sportowych i rekreacyjnych;
6) pomieszczeń
administracyjno-gospodarczych.
§ 12. 1. W
szkole działa biblioteka.
2.Biblioteka czynna jest
codziennie.
3.Godziny pracy biblioteki
ustala dyrektor, zapewniając uczniom dostęp do biblioteki.
4. Z
biblioteki mogą korzystać uczniowie i nauczyciele.
5. Szczegółowe
zasady działania biblioteki określa regulamin biblioteki.
6.Regulamin
biblioteki ustala dyrektor. Regulamin nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.
7.
Zadania biblioteki:
1)udostępnianie książek i innych
źródeł informacji;
2)gromadzenie zbiorów zgodnie z potrzebami
szkoły;
3)prowadzenie
dokumentacji bibliotecznej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4)organizowanie
różnych form inspiracji czytelniczej oraz działań
rozwijających wrażliwość kulturalną i
społeczną;
5)tworzenie
warunków do poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania
informacji z różnych źródeł oraz
efektywnego posługiwania
się technologią informacyjną;
6)realizowanie innych zadań, zleconych przez dyrektora.
8.
Szczegółowe zadania nauczyciela bibliotekarza, określa
dyrektor.
9. Zasady
współpracy biblioteki z
uczniami, nauczycielami i rodzicami ( opiekunami prawnymi ) oraz innymi
bibliotekami określa dyrektor.
Rozdział VI
Nauczyciele szkoły
§ 13. W
szkole zatrudnia się nauczycieli - zgodnie z odrębnymi
przepisami.
§ 14.1. Nauczyciel
prowadzi pracę dydaktyczno – wychowawczą i
opiekuńczą, jest
odpowiedzialny za
jakość i wyniki tej pracy oraz
bezpieczeństwo powierzonych
mu uczniów.
2. Do podstawowych zadań
nauczyciela należy:
1)uczestnictwo w realizacji
zadań dydaktycznych oraz innych wynikających ze statutu oraz
specyfiki szkoły ;
2)dostosowywanie form i metod
pracy do możliwości uczniów ;
3)udzielanie
pomocy uczniom w przezwyciężaniu trudności w procesie
edukacyjnym ;
4)egzekwowanie od
uczniów postanowień niniejszego statutu, szczególnie w części ich dotyczącej; 5)prowadzenie
dokumentacji szkolnej zgodnie z
obowiązującymi przepisami ;
6) troska i
dbałość o pomoce dydaktyczne oraz wyposażenie szkoły
;
7) doskonalenie własnego warsztatu pracy ;
8) doskonalenie własnych umiejętności
zawodowych, podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej ;
9) przestrzeganie zasad bhp
;
10) przestrzeganie dyscypliny
pracy;
11)przestrzeganie postanowień niniejszego statutu;
12) wykonywanie innych, zleconych
przez dyrektora zadań, zgodnie z rodzajem umówionej pracy.
§ 15. Nauczyciele prowadzący
zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego
zadaniem jest
w szczególności
ustalenie dla danego oddziału zestawu programów nauczania z zakresu
kształcenia ogólnego,
oraz programu nauczania z
zakresu kształcenia w danym
profilu.
§ 16.1. Oddziałem
opiekuje się nauczyciel wychowawca.
2. Dla
zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej
wskazane jest, aby nauczyciel wychowawca opiekował się danym
oddziałem w ciągu całego etapu edukacyjnego.
3. Formy spełniania zadań
przez nauczyciela wychowawcę są dostosowane do wieku uczniów,
ich potrzeb oraz warunków środowiskowych szkoły.
Rozdział VII
Pracownicy
szkoły nie będący nauczycielami
§ 17.1. W szkole, zatrudnia się pracowników
administracji i obsługi, zgodnie z odrębnymi przepisami
- uwzględniając potrzeby szkoły.
2.Stanowiska
pracowników administracji i obsługi tworzy dyrektor, w uzgodnieniu
z organem prowadzącym.
3.
Pracownicy administracji i obsługi realizują zadania zgodnie z
rodzajem umówionej pracy.
4.
Szczegółowe zadania pracowników administracji i obsługi
określają, ustalone dla nich przez dyrektora - zakresy czynności.
Rozdział
VIII
Uczniowie
szkoły
§ 18.
1. Uczeń przyjmowany jest do szkoły zgodnie z odrębnymi
przepisami.
2. Szczegółowe zasady rekrutacji uczniów do
szkoły określa rada pedagogiczna, z uwzględnieniem
odrębnych przepisów.
§ 19.1.W szkole w stosunku do uczniów przestrzega się w szczególności
następujących praw:
1)prawa do życia i rozwoju;
2)prawa do wychowania w
rodzinie;
3)prawa do nazwiska;
4)prawa do swobody myśli, sumienia i wyznania;
5)prawa do prywatności;
6)prawa do tajemnicy korespondencji;
7)prawa do wypowiedzi;
8)prawa do nauki;
9)prawa do życia bez przemocy;
10)prawa do stowarzyszania się;
11)prawa do poszanowania godności;
12)prawa do równości.
2.
Oprócz wymienionych w ust. 1 praw
uczeń ma prawo do:
1)bezpiecznych
warunków w czasie zajęć organizowanych przez szkołę
- zapewniających higienę,
bezpieczeństwo oraz ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej
bądź psychicznej;
2)życzliwego i podmiotowego traktowania;
3)rozwijania własnych zainteresowań,
zdolności i talentów;
4)korzystania z pomieszczeń szkoły, sprzętu,
środków dydaktycznych oraz księgozbioru biblioteki;
5)wpływu na życie szkoły poprzez
działalność samorządową.
3. Rada pedagogiczna ustala warunki, o których mowa w ust.2
pkt 1.
§ 20. Ustanawia się
następujący tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw
ucznia:
2) skargę składa się na piśmie do
dyrektora, za pośrednictwem nauczyciela wychowawcy;
3) skarga nie może być przedłożona po
upływie 7 dni od momentu zaistnienia zdarzenia, w wyniku którego
naruszono prawa ucznia;
4) dyrektor rozpatruje wniesioną skargę w terminie
7 dni od dnia jej otrzymania;
5) rozpatrzenie przez dyrektora skargi wymaga
zasięgnięcia opinii rady pedagogicznej;
6) podjęta przez dyrektora decyzja jest ostateczna;
7) dyrektor powiadamia na piśmie wnoszącego
skargę o sposobie załatwienia sprawy.
§ 21. 1.
Ustanawia się następujące obowiązki ucznia :
1) uczeń
ma obowiązek :
a) uczestniczyć w zajęciach edukacyjnych organizowanych przez
szkołę,
b)
przygotowywać się do zajęć edukacyjnych organizowanych przez
szkołę i właściwe zachowywać się
w
ich trakcie,
c)
usprawiedliwiać
nieobecności na zajęciach edukacyjnych,
d)
dbać o schludny wygląd oraz nosić odpowiedni strój,
e)
przestrzegać, określonych przez radę pedagogiczną,
warunków korzystania z
telefonów komórkowych
i
innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły,
f)
z szacunkiem odnosić się do nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz
pozostałych uczniów,
g)
przestrzegać powszechnie obowiązujących norm etycznych,
h)
przestrzegać postanowień niniejszego statutu.
2. Zasady usprawiedliwiania przez
ucznia nieobecności na zajęciach edukacyjnych – ustala rada
pedagogiczna.
§ 22. Ustanawia się
następujące rodzaje nagród stosowanych wobec uczniów :
1)nagroda za wyróżniające wyniki w nauce;
2)nagroda za pracę na rzecz szkoły.
§ 23. 1. Ustanawia się następujące
rodzaje kar stosowanych wobec uczniów :
1)udzielenie kary upomnienia przez wychowawcę;
2)udzielenie
kary upomnienia przez dyrektora ;
3)udzielenie
kary nagany przez dyrektora .
2. Ustanawia się następujący tryb odwołania się od kary:
1)odwołanie od kary ma prawo złożyć uczeń
lub jego rodzice (prawni opiekunowie );
2) odwołanie od kary składa się na piśmie
do dyrektora za pośrednictwem nauczyciela wychowawcy ;
2)odwołanie rozpatruje
dyrektor, po zasięgnięciu opinii nauczyciela wychowawcy;
3)dyrektor podejmuje decyzję o uznaniu zasadności
złożonego odwołania bądź odrzuca odwołanie;
4)odrzucenie odwołania jest
równoznaczne z utrzymaniem kary w mocy;
5)podjęta przez dyrektora
decyzja jest ostateczna.
§ 24.1. Uczeń
może być skreślony z listy uczniów.
2. Rada pedagogiczna ustala
przypadki, w których może podjąć uchwałę
upoważniającą dyrektora
do skreślenia ucznia z listy
uczniów.
Rozdział
IX
Postanowienia
końcowe
§ 25. 1. Szkoła używa
pieczęci urzędowej zgodnie z odrębnymi przepisami.
2.
Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi
przepisami.
3.Szczegółowe
zasady prowadzenia przez szkołę gospodarki finansowej
określają odrębne przepisy.
§ 26.
Szkoła jest jednostką budżetową.
§ 27. Wszelkie zmiany do niniejszego
statutu uchwala rada pedagogiczna .
§ 28.Wszelkie
spory w zakresie interpretacji i stosowania niniejszego statutu rozstrzyga
dyrektor.
§ 29. W okresie, w którym szkoła
wchodzi w skład zespołu, w zakresie uregulowanym niniejszym statutem
stosuje się przepisy statutu zespołu.