Powiat Radomszczański
Szukaj:
 Niedziela, 18 maja 2014 roku

 

 

UCHWAŁA NR V/30/2011

RADY POWIATU RADOMSZCZAŃSKIEGO

z dnia 21 lutego 2011 roku 

w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym
Starostwa Powiatowego w Radomsku.

 

Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 142,  poz. 1592, zm. z 2002r. Nr 23,                    poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153,  poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, z 2007r. Nr 173,                        poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009r. Nr 92, poz. 753, Nr 157, poz.1241, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675) Rada Powiatu Radomszczańskiego uchwala, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Radomsku, stanowiącym załącznik do uchwały nr IV/35/07 Rady Powiatu Radomszczańskiego z dnia
29 stycznia 2007 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Radomsku, zmienionym przez Uchwały Rady Powiatu Radomszczańskiego: Nr XVI/126/08 z dnia 20.12.2007r., Nr XX/157/08 z dnia 25.06.2008r., Nr XXIII/200/08 z dnia 30.10.2008r., Nr XXXIV/280/09 z dnia 22.06.2009r., Nr XL/333/2010 z dnia 12.01.2010r., Nr XLVI/386/2010 z dnia 29.06.2010r. wprowadza się następujące zmiany:

1)      w § 12 ulega zmianie ustęp 1, który otrzymuje brzmienie:

1.  W skład Starostwa wchodzą następujące komórki organizacyjne o symbolach:

     1. Wydział Organizacyjny ( ON ),

     2. Wydział Geodezji ( GN ),

     3. Wydział Budownictwa i Architektury ( GB ),

     4. Wydział Zarządzania Drogami ( PD ),

     5. Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa ( PŚ ),

     6. Wydział  Komunikacji ( WK ),

    7. Wydział Edukacji ( EK ),

    8. Wydział Finansowy ( SF ) ,

    9. Referat ds. Inwestycji ( GI ),

    10.Referat ds. Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych (WP),

    11.Referat ds. Ochrony Zdrowia ( WZ ),

    12. Referat Administracyjno- Gospodarczy ( OG ),

    13. Biuro Rady Powiatu( BR ),

    14. Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego ( PM ),

    15. Zespół ds. Obsługi Prawnej ( PP ),

    16. Biuro Rzecznika Prasowego i Promocji Powiatu ( PR ),

    17. Audytor Wewnętrzny ( PA ),

    18. Powiatowy Rzecznik Konsumentów ( PK ),

    19. Administrator Bezpieczeństwa Informacji ( PB ),

    20. Administrator Systemu ( PC ),

    21. Pion Ochrony Informacji Niejawnych ( PN ),

    22. Służba BHP ( PH ),

    23. Stanowisko ds. kontroli wewnętrznej ( SK ),

    24. Archiwum zakładowe ( AZ).

2)      w § 12 ulega zmianie ustęp 2, który otrzymuje brzmienie:

2. Wydział Geodezji podlega Geodecie Powiatowemu, będącemu jednocześnie Naczelnikiem Wydziału.

3) w § 13 ulega zmianie punkt 5, który otrzymuje brzmienie:

5. Wydział Geodezji ( GN)

1) zespół ds. gospodarki nieruchomościami ( GN.I)

2) zespół ds. geodezji, taksacji i katastru ( GN. II)

3) ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej ( GN. III)

 

4) w § 13 dodaje się punkt 5a o brzmieniu:

5a. Wydział Budownictwa i Architektury ( GB )

1) zespół ds. architektury i budownictwa ( GB.I)

2) stanowisko ds. planowania przestrzennego ( GB.II)

5) w § 13 punkcie 7 skreśla się podpunkt 2

6)      § 14 ulega zmianie  i otrzymuje brzmienie:

W Starostwie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:

1) Geodeta Powiatowy,

2) Główny Księgowy,

3) Naczelnik Wydziału Organizacyjnego,

4) Naczelnik Wydziału Budownictwa i Architektury,

5) Naczelnik Wydziału Zarządzania Drogami,

6) Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska , Rolnictwa i Leśnictwa,

7) Naczelnik Wydziału Komunikacji,

8) Naczelnik Wydziału Edukacji,

9) Zastępca Naczelnika Wydziału Geodezji,

10)Kierownik Referatu ds. Inwestycji,

11) Kierownik Referatu ds. Ochrony Zdrowia,

12) Kierownik Referatu ds. Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych,

13) Kierownik Referatu Administracyjno- Gospodarczego,

14) Powiatowy Rzecznik Konsumentów,

15) Kierownik Biura Rady Powiatu,

16) Rzecznik Prasowy.

 

 

§ 2.  Zmienia się Załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego uchwalonego Uchwałą
Nr IV/35/2007 Rady Powiatu  Radomszczańskiego z dnia 29.01.2007r., zmienionego przez Uchwały Rady Powiatu Radomszczańskiego: Nr XVI/126/08 z dnia 20.12.2007 r., Nr XX/157/08 z dnia 25.06.2008r., Nr XXIII/200/08 z dnia 30.10.2008r.                                Nr XXXIV/280/09 z dnia 22.06.2009r., Nr XL/333/2010 z dnia 12.01.2010r.,                          Nr XLVI/386/2010 z dnia 29.06.2010r, który otrzymuje brzmienie zgodnie                                 z załącznikiem nr 1 do niniejszej Uchwały.

§ 3.  Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Radomszczańskiego.

§ 4.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U Z A S A D N I E N I E

do projektu uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Radomsku.

 

Przedstawione zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego                              w Radomsku wynikają ze zmian przepisów prawa oraz z potrzeby zmiany organizacji, funkcjonowania komórek organizacyjnych.

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa zostaje podporządkowany Wicestaroście Powiatu Radomszczańskiego ( aktualnie Staroście ), Biuro Rady – Sekretarzowi Powiatu.  Następuje podział Wydziału Geodezji, Budownictwa i Architektury na dwie komórki organizacyjne: Wydział Geodezji oraz  Wydział  Budownictwa                               i Architektury. Podyktowane jest to różnymi zakresami spraw,  jakie należą do ich kompetencji, a podział usprawni ich funkcjonowanie.  Inne zmiany wynikają ze zmian przepisów tj. rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych ( Dz. U.   z 2011r., Nr 14, poz.67)                     oraz ustawy   z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych ( Dz. U. z 2010r., Nr 182, poz. 1228)- ustawa weszła w życie 01.01.2011r.

Tworzy się archiwum zakładowe jako odrębna komórka organizacyjna podporządkowana Sekretarzowi Powiatu. Wynika to z  § 4 instrukcji w sprawie organizacji                 i zakresu działania archiwów zakładowych, zgodnie z którą archiwum zakładowe jest odrębną komórką organizacyjną  lub samodzielnym stanowiskiem pracy.   Z uzasadnienia do projektu rozporządzenia wynika, iż powinno być podporządkowane sekretarzowi powiatu.

Następuje również zlikwidowanie kancelarii tajnej, co jest wynikiem zmiany ustawy  o ochronie informacji niejawnych zgodnie, z którą w kancelarii tajnej przechowuje się dokumentację  oznaczone klauzulą ,, tajne”, ,, ściśle tajne”. Taka dokumentacja nie występuje w Starostwie. W  poprzednim stanie prawnym wymóg tworzenia kancelarii tajnej związany był z niższymi klauzulami tajności. W wyniku zmian ustawy zmieniła się charakter kwalifikowania dokumentacji.

Mając powyższe na uwadze przedstawione propozycje są uzasadnione.

    

 



  data publikacji: 25.02.2011 13:41:52   opublikował: Dariusz Staszczyk    wytworzył: Anna Gaik-Ślęzak