UCHWAŁA NR V/30/2011
RADY POWIATU RADOMSZCZAŃSKIEGO
z dnia 21 lutego 2011
roku
w sprawie wprowadzenia zmian w
Regulaminie Organizacyjnym
Starostwa Powiatowego w Radomsku.
Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z
dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity z 2001r. Dz. U.
Nr 142, poz. 1592, zm. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558,
Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr
200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102,
poz. 1055, z 2007r. Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr
180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009r. Nr 92, poz. 753, Nr 157, poz.1241,
z 2010r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675) Rada Powiatu Radomszczańskiego uchwala, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Radomsku,
stanowiącym załącznik do uchwały nr IV/35/07 Rady
Powiatu Radomszczańskiego z dnia
29 stycznia 2007 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa
Powiatowego w Radomsku, zmienionym przez Uchwały Rady Powiatu Radomszczańskiego:
Nr XVI/126/08 z dnia 20.12.2007r., Nr XX/157/08 z dnia 25.06.2008r., Nr
XXIII/200/08 z dnia 30.10.2008r., Nr XXXIV/280/09 z dnia 22.06.2009r., Nr
XL/333/2010 z dnia 12.01.2010r., Nr XLVI/386/2010 z dnia 29.06.2010r. wprowadza
się następujące zmiany:
1) w
§ 12 ulega zmianie ustęp 1, który
otrzymuje brzmienie:
1. W skład Starostwa wchodzą następujące komórki
organizacyjne o symbolach:
1. Wydział Organizacyjny ( ON ),
2. Wydział Geodezji ( GN ),
3. Wydział Budownictwa i Architektury ( GB ),
4. Wydział Zarządzania Drogami ( PD ),
5. Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa ( PŚ ),
6. Wydział Komunikacji ( WK ),
7. Wydział Edukacji ( EK ),
8. Wydział Finansowy ( SF ) ,
9. Referat ds. Inwestycji ( GI ),
10.Referat ds. Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych
(WP),
11.Referat ds. Ochrony Zdrowia ( WZ ),
12. Referat Administracyjno- Gospodarczy ( OG ),
13. Biuro Rady Powiatu( BR ),
14. Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego ( PM ),
15. Zespół ds. Obsługi Prawnej ( PP ),
16. Biuro Rzecznika Prasowego i Promocji
Powiatu ( PR ),
17. Audytor Wewnętrzny ( PA ),
18. Powiatowy Rzecznik Konsumentów ( PK ),
19. Administrator Bezpieczeństwa Informacji ( PB ),
20. Administrator Systemu ( PC ),
21. Pion Ochrony Informacji Niejawnych ( PN ),
22. Służba BHP ( PH ),
23. Stanowisko ds. kontroli wewnętrznej ( SK ),
24. Archiwum zakładowe ( AZ).
2) w
§ 12 ulega zmianie ustęp 2, który
otrzymuje brzmienie:
2. Wydział Geodezji podlega Geodecie
Powiatowemu, będącemu jednocześnie Naczelnikiem Wydziału.
3) w § 13 ulega zmianie punkt 5, który otrzymuje brzmienie:
5. Wydział Geodezji ( GN)
1) zespół ds. gospodarki
nieruchomościami ( GN.I)
2) zespół ds. geodezji, taksacji i
katastru ( GN. II)
3) ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej
( GN. III)
4) w § 13 dodaje się punkt 5a o brzmieniu:
5a. Wydział Budownictwa i Architektury (
GB )
1) zespół ds. architektury i budownictwa
( GB.I)
2) stanowisko ds. planowania
przestrzennego ( GB.II)
5) w § 13 punkcie 7 skreśla się podpunkt 2
1)
2)
3)
4)
5)
6)
§ 14
ulega zmianie i otrzymuje brzmienie:
W Starostwie tworzy się następujące
stanowiska kierownicze:
1) Geodeta Powiatowy,
2) Główny Księgowy,
3) Naczelnik Wydziału Organizacyjnego,
4) Naczelnik Wydziału Budownictwa i
Architektury,
5) Naczelnik Wydziału Zarządzania
Drogami,
6) Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska
, Rolnictwa i Leśnictwa,
7) Naczelnik Wydziału Komunikacji,
8) Naczelnik Wydziału Edukacji,
9) Zastępca Naczelnika Wydziału
Geodezji,
10)Kierownik Referatu ds. Inwestycji,
11) Kierownik Referatu ds. Ochrony
Zdrowia,
12) Kierownik Referatu ds. Pozyskiwania
Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych,
13) Kierownik Referatu Administracyjno-
Gospodarczego,
14) Powiatowy Rzecznik Konsumentów,
15) Kierownik Biura Rady Powiatu,
16) Rzecznik Prasowy.
§ 2. Zmienia się Załącznik Nr 1 do Regulaminu
Organizacyjnego uchwalonego Uchwałą
Nr IV/35/2007 Rady Powiatu
Radomszczańskiego z dnia 29.01.2007r., zmienionego przez Uchwały Rady
Powiatu Radomszczańskiego: Nr XVI/126/08 z dnia 20.12.2007 r., Nr XX/157/08 z dnia
25.06.2008r., Nr XXIII/200/08 z dnia 30.10.2008r. Nr XXXIV/280/09
z dnia 22.06.2009r., Nr XL/333/2010 z dnia 12.01.2010r., Nr XLVI/386/2010 z
dnia 29.06.2010r, który otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej Uchwały.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi
Powiatu Radomszczańskiego.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
U Z A S A D N I E N I E
do projektu
uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa
Powiatowego w Radomsku.
Przedstawione
zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Radomsku wynikają ze zmian przepisów prawa
oraz z potrzeby zmiany organizacji, funkcjonowania komórek organizacyjnych.
Wydział
Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa zostaje podporządkowany Wicestaroście
Powiatu Radomszczańskiego ( aktualnie Staroście ), Biuro Rady – Sekretarzowi
Powiatu. Następuje podział Wydziału
Geodezji, Budownictwa i Architektury na dwie komórki organizacyjne: Wydział
Geodezji oraz Wydział Budownictwa i Architektury. Podyktowane jest to różnymi
zakresami spraw, jakie należą do ich
kompetencji, a podział usprawni ich funkcjonowanie. Inne zmiany wynikają ze zmian przepisów tj. rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji
kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych ( Dz. U. z 2011r., Nr 14, poz.67) oraz ustawy z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie
informacji niejawnych ( Dz. U. z 2010r., Nr 182, poz. 1228)- ustawa weszła w
życie 01.01.2011r.
Tworzy się
archiwum zakładowe jako odrębna komórka organizacyjna podporządkowana
Sekretarzowi Powiatu. Wynika to z § 4
instrukcji w sprawie organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych, zgodnie z którą archiwum
zakładowe jest odrębną komórką organizacyjną
lub samodzielnym stanowiskiem pracy.
Z uzasadnienia do projektu rozporządzenia
wynika, iż powinno być podporządkowane sekretarzowi powiatu.
Następuje
również zlikwidowanie kancelarii tajnej, co jest wynikiem zmiany ustawy o ochronie informacji niejawnych zgodnie, z
którą w kancelarii tajnej przechowuje się dokumentację oznaczone klauzulą ,, tajne”, ,, ściśle
tajne”. Taka dokumentacja nie występuje w Starostwie. W poprzednim stanie prawnym wymóg tworzenia
kancelarii tajnej związany był z niższymi klauzulami tajności. W wyniku zmian
ustawy zmieniła się charakter kwalifikowania dokumentacji.
Mając powyższe
na uwadze przedstawione propozycje są uzasadnione.