UCHWAŁA NR XXVIII/228/09
RADY POWIATU RADOMSZCZAŃSKIEGO
z
dnia 26 lutego 2009 r.
w
sprawie założenia czteroletniego technikum , którego
ukończenie umożliwia uzyskanie dyplomu potwierdzającego
kwalifikacje zawodowe po zdaniu egzaminu, a także umożliwia uzyskanie
świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego oraz
włączenia go do
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Przedborzu
Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2001r.
Nr 142, poz.1592, z 2002 r. Nr 23,
poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 200, poz.1688,
Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 162, poz.1568, z 2004r. Nr 102, poz.1055 i Nr
167, poz.1759 , z 2007 r. Nr 173,
poz. 1218 oraz z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458 ) w związku z art. 5 ust. 2 pkt 1 i ust. 3 oraz art. 58 ust. 1 i 6, art.
60 ust. 1 oraz art. 62 ust.5 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie
oświaty ( Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z 2003r. Nr 137,poz.1304 , z
2004r. Nr 69, poz.624, Nr 273, poz.2703, Nr 281, poz.2781, z 2005r. Nr 17,
poz.141, Nr 131, poz. 1091, Nr 122, poz.1020, Nr 167, poz. 1400, Nr 94, poz.
788, Nr 249, poz. 2104, z 2006r. Nr
144, poz. 1043, Nr 208, poz.1532, Nr 227, poz. 1658, z 2007r. Nr 42, poz. 273,
Nr 80, poz. 542, Nr 120, poz. 818, Nr 115, poz. 791, Nr 181, poz. 1292, Nr 180, poz. 1280, z 2008r. Nr 70, poz.
416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz.
1370 i Nr 235, poz. 1618 oraz z 2009r. Nr 6, poz. 33 ) Rada Powiatu
Radomszczańskiego uchwala, co następuje:
§ 1. Zakłada
się z dniem 1 września 2009r. czteroletnie
technikum , którego ukończenie umożliwia uzyskanie dyplomu
potwierdzającego kwalifikacje zawodowe po zdaniu egzaminu, a także
umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu
egzaminu maturalnego.
§ 2. Założenie technikum, o którym mowa w § 1 następuje na podstawie
aktu założycielskiego stanowiącego Załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3. Technikum, o którym mowa w
§ 1 nadaje się statut stanowiący Załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 4. Technikum, o którym
mowa w § 1 włącza się, z dniem 1 września 2009r., do
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Przedborzu.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi
Powiatu Radomszczańskiego.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu
dni od dnia jej ogłoszenia w
Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XXVIII/228/09
Rady
Powiatu Radomszczańskiego
z dnia 26 lutego 2009 r.
Akt założycielski
Technikum w Przedborzu
§ 1.
Typ placówki:
czteroletnie technikum , którego ukończenie umożliwia
uzyskanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe po zdaniu
egzaminu, a także umożliwia uzyskanie świadectwa
dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego.
§ 2. Nazwa
placówki:
Technikum w Przedborzu.
§ 3. Siedziba placówki: budynek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w
Przedborzu znajdujący się w Przedborzu, przy ulicy Piotrkowskiej 1.
Załącznik Nr
2
do Uchwały Nr XXVIII/228/09
Rady
Powiatu Radomszczańskiego
z dnia 26 lutego 2009r.
S T A T U T
Technikum w
Przedborzu
Rozdział I
Postanowienia wstępne
§ 1. Ilekroć w statucie jest mowa bez bliższego
określenia o:
1)
szkole
– należy przez to rozumieć Technikum w Przedborzu;
2)
dyrektorze
- należy przez to rozumieć dyrektora Technikum w Przedborzu ;
3)
radzie
pedagogicznej - należy przez to rozumieć radę pedagogiczną
Technikum w Przedborzu ;
4)
samorządzie
uczniowskim - należy przez to rozumieć samorząd uczniowski
Technikum w Przedborzu;
5)
uczniu
- należy przez to rozumieć ucznia Technikum w Przedborzu ;
6) pracowniku
– należy przez to rozumieć pracownika nie będącego
nauczycielem, zatrudnionego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Przedborzu;
7) nauczycielu
– należy przez to rozumieć nauczyciela, zatrudnionego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych
w Przedborzu.
Rozdział II
Ogólne informacje o szkole
§2.1. Nazwa
szkoły brzmi: Technikum w Przedborzu
.
2.
Nazwa szkoły jest używana w pełnym brzmieniu.
3.Typ szkoły –czteroletnie
technikum, którego ukończenie umożliwia uzyskanie dyplom
potwierdzającego kwalifikacje zawodowe po zdaniu egzaminu, a także
umożliwiające uzyskanie świadectwa dojrzałości po
zdaniu egzaminu maturalnego.
4. Szkoła kształci w zawodzie – technik ekonomista
5. Siedzibą szkoły jest budynek Zespołu
Szkół Ponadgimnazjalnych w Przedborzu, znajdujący się w
Przedborzu przy ulicy Piotrkowskiej 1.
6.
Organem prowadzącym szkołę jest Powiat Radomszczański.
7.
Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Łódzki Kurator
Oświaty.
Rozdział III
Cele i zadania
szkoły
§ 3. 1. Szkoła
realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa, a w
szczególności :
1)zapewnia słuchaczom
bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w szkole;
2)zachowuje
ciągłość i spójność między
poszczególnymi etapami kształcenia stosując odpowiednio , w
procesie
dydaktyczno-wychowawczym, zasady
ogólne kształcenia i wychowania przyjęte dla zasadniczej
szkoły
zawodowej;
3)przestrzega harmonijnej
realizacji zadań w zakresie nauczania, kształcenia
umiejętności i wychowania;
4) w zakresie kształcenia
ogólnego zapewnia:
a) przyswojenie przez
uczniów określonego zasobu wiedzy na temat faktów , zasad,
teorii i praktyk,
b) zdobycie przez uczniów
umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas
wykonywania zadań
i rozwiązywania problemów,
c) kształtowanie u
uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne
funkcjonowanie we współczesnym
świecie;
5) w trakcie kształcenia
ogólnego zapewnia uczniom zdobycie
następujących umiejętności:
a) czytania,
b) myślenia
matematycznego,
c) myślenia
naukowego,
d) komunikowania
się w języku ojczystym i w języku obcym,
e)
posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno –
komunikacyjnymi,
f) wyszukiwania
, selekcjonowania oraz dokonywania krytycznej analizy informacji,
g) rozpoznawania
własnych potrzeb edukacyjnych oraz uczenia się,
h) pracy zespołowej;
6) w zakresie kształcenia
zawodowego zapewnia uczniowi w szczególności
:
a) przygotowanie
ogólnokształcące umożliwiające kontynuowanie
kształcenia w szkołach wyższych,
b) przygotowanie
zawodowe umożliwiające
zdanie egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe,
c) zdobycie
umiejętności aktywnego
poszukiwania pracy oraz świadomego jej podejmowania,
d) zdobycie
umiejętności organizowania
stanowiska pracy.
2. Szczegółowe
cele i zadania szkoły ustala rada pedagogiczna, uwzględniając:
1) program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego
środowiska;
2) sposób wykonywania
zadań szkoły ;
3) zadania zespołów
nauczycielskich, o których mowa w § 15 niniejszego statutu ;
4) szczegółowe zasady
wewnątrzszkolnego oceniania uczniów;
5) organizację
działalności innowacyjnej i eksperymentalnej;
6) organizację
zajęć dodatkowych dla uczniów, z uwzględnieniem, w
szczególności ich potrzeb rozwojowych;
7) formy opieki i pomocy uczniom, którym z przyczyn
rozwojowych, rodzinnych lub losowych jest potrzebna pomoc;
8)organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa
oraz organizację współdziałania szkoły z
poradniami
psychologiczno-pedagogicznymi, w tym z poradniami specjalistycznymi oraz
innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną
pomoc uczniom i rodzicom;
9)organizację i formy
współdziałania
szkoły z rodzicami ( prawnymi opiekunami ) w zakresie nauczania,
wychowania i profilaktyki.
Rozdział IV
Organy szkoły
§ 4. 1. Organami
szkoły są:
1) dyrektor;
2) rada pedagogiczna ;
3) rada
samorządu uczniowskiego.
2. Zasady
współdziałania organów szkoły oraz sposób
rozwiązywania sporów między nimi określa rada pedagogiczna.
§ 5.
Kompetencje dyrektora:
1)kierowanie działalnością szkoły oraz reprezentowanie
szkoły na zewnątrz;
2)stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne
działania prozdrowotne;
3) sprawowanie nadzoru pedagogicznego w szkole;
4) realizowanie uchwał rady pedagogicznej, podjętych w ramach
kompetencji stanowiących;
5)dysponowanie środkami
określonymi w planie finansowym szkoły, ponoszenie
odpowiedzialności za ich
prawidłowe wykorzystanie;
6) pełnienie funkcji
kierownika zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i
pracowników;
7)
decydowanie w sprawach zatrudniania i zwalniania nauczycieli i
pracowników ;
8)
przyznawanie nagród oraz wymierzanie kar porządkowych nauczycielom
i pracownikom;
9) występowanie z wnioskami,
po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w sprawach
odznaczeń,
nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz
pozostałych pracowników ;
10) realizowanie innych zadań ustanowionych przepisami
odrębnymi.
§ 6. 1. W szkole działa rada
pedagogiczna, która jest kolegialnym organem w zakresie realizacji
statutowych zadań szkoły.
2. W skład rady pedagogicznej wchodzą nauczyciele zatrudnieni w szkole.
3. Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej
działalności, który nie może być sprzeczny ze
statutem szkoły.
4. Kompetencje rady pedagogicznej
1) zatwierdzanie planów pracy szkoły;
2) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i
eksperymentów pedagogicznych;
3) ustalanie organizacji doskonalenia
zawodowego nauczycieli ;
4) opiniowanie organizacji pracy;
5) opiniowanie projektu planu finansowego
szkoły;
6) opiniowanie wniosków dyrektora o
przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych
wyróżnień;
7) opiniowanie
propozycji dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac
i zajęć w ramach
wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć
wychowawczych i opiekuńczych.
§ 7. 1. W szkole działa samorząd
uczniowski.
2.
Samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie.
3.Szczegółowe
zasady działania samorządu uczniowskiego określa regulamin
samorządu, który nie może być sprzeczny ze statutem
szkoły.
Rozdział V
Organizacja
szkoły
§ 8.
1. Rok
szkolny w szkole rozpoczyna się z dniem 1 września każdego roku,
a kończy - z dniem
31 sierpnia następnego roku.
2. Szkoła realizuje
swoje zadania cały rok szkolny.
3.Terminy ferii letnich i zimowych
w szkole ustala się zgodnie z
obowiązującym prawem.
§ 9.1. Podstawową jednostką organizacyjną
szkoły jest oddział.
2. Liczbę uczniów w
oddziale, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, ustala dyrektor w
uzgodnieniu
z organem prowadzącym.
3. Zajęcia edukacyjne w szkole w
ramach kształcenia ogólnego, stanowiące realizację
podstawy programowej kształcenia ogólnego ustalonej dla szkoły
są organizowane w oddziałach, zajęcia edukacyjne w ramach
kształcenia zawodowego, stanowiące realizację podstaw
programowych kształcenia w poszczególnych zawodach są
organizowane w oddziałach lub zespołach międzyoddziałowych.
4. Uwzględniając warunki określone w przepisach
odrębnych - obowiązkowo
dokonuje się podziału na grupy na następujących
zajęciach edukacyjnych:
1) na obowiązkowych
zajęciach edukacyjnych z informatyki, elementów informatyki i
technologii informacyjnej;
2) na obowiązkowych
zajęciach edukacyjnych z języków obcych;
3) na nie więcej niż
połowie obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu
kształcenia ogólnego, dla których
z treści programu nauczania wynika konieczność
prowadzenia ćwiczeń, w tym laboratoryjnych;
4) na obowiązkowych
zajęciach edukacyjnych z zakresu kształcenia w profilu kształcenia
ogólnozawodowego,
dla których z
treści programu nauczania wynika konieczność prowadzenia
ćwiczeń, w tym laboratoryjnych;
5) na zajęciach z wychowania
fizycznego.
5. Na zajęciach wychowania do
życia w rodzinie dokonuje się podziału na grupy zgodnie z
odrębnymi przepisami.
6.Nauczanie języków
obcych może być organizowane w zespołach
międzyoddziałowych
z uwzględnieniem poziomu umiejętności językowych
uczniów.
7. Z uwzględnieniem
odrębnych przepisów rada pedagogiczna określa:
1)
szczegółową organizację praktycznej nauki zawodu;
2)organizację dodatkowych zajęć w formach
pozaszkolnych dla uczniów, zwiększających szansę ich
zatrudnienia.
8. Godzina lekcyjna trwa 45 minut.
§10.1.
Szczegółową organizację szkoły określa arkusz
organizacji szkoły opracowany przez dyrektora
z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania opracowanego, zgodnie z
odrębnymi przepisami – do dnia 30 kwietnia każdego roku.
2. Arkusz organizacji szkoły
zatwierdza organ prowadzący do dnia 30 maja danego roku.
3. W arkuszu organizacji
szkoły zamieszcza się w szczególności: liczbę
pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących
stanowiska kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych
ze środków
przydzielonych przez organ prowadzący szkołę oraz liczbę
godzin zajęć prowadzonych
przez poszczególnych
nauczycieli.
4. Na
podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji dyrektor, z uwzględnieniem
zasad ochrony zdrowia
i
higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć,
określający organizację zajęć edukacyjnych.
§ 11. Do realizacji celów statutowych
szkoła zapewnia możliwość korzystania z:
1) pomieszczeń do
nauki z niezbędnym wyposażeniem;
2) biblioteki;
3) świetlicy;
4) gabinetu
profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej;
5) zespołu
urządzeń sportowych i rekreacyjnych;
6) pomieszczeń
administracyjno-gospodarczych.
§ 12. 1. W
szkole działa biblioteka.
2.Biblioteka
czynna jest codziennie.
3.Godziny pracy biblioteki
ustala dyrektor, zapewniając uczniom dostęp do biblioteki.
4. Z
biblioteki mogą korzystać uczniowie i nauczyciele.
5. Szczegółowe
zasady działania biblioteki określa regulamin biblioteki.
6.Regulamin
biblioteki ustala dyrektor. Regulamin nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.
7.
Zadania biblioteki:
1)udostępnianie
książek i innych źródeł informacji;
2)gromadzenie
zbiorów zgodnie z potrzebami szkoły;
3)prowadzenie
dokumentacji bibliotecznej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4)organizowanie
różnych form inspiracji czytelniczej oraz działań
rozwijających wrażliwość kulturalną i
społeczną;
5)tworzenie
warunków do poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania
informacji z różnych źródeł oraz
efektywnego posługiwania
się technologią informacyjną;
6)realizowanie innych zadań,
zleconych przez dyrektora.
8.
Szczegółowe zadania nauczyciela bibliotekarza, określa
dyrektor.
9. Zasady
współpracy biblioteki z
uczniami, nauczycielami i rodzicami ( opiekunami prawnymi ) oraz innymi bibliotekami
określa dyrektor.
Rozdział VI
Nauczyciele
szkoły
§ 13. W szkole, zatrudnia się
nauczycieli - zgodnie z odrębnymi przepisami.
§ 14.1. Nauczyciel prowadzi pracę
dydaktyczno - wychowawczą i opiekuńczą, jest odpowiedzialny
za jakość i wyniki tej pracy oraz bezpieczeństwo
powierzonych mu uczniów.
2. Do podstawowych zadań
nauczyciela należy:
1)uczestnictwo w realizacji
zadań dydaktycznych oraz innych wynikających ze statutu oraz
specyfiki szkoły ;
2)dostosowywanie form i metod
pracy do możliwości uczniów ;
3)udzielanie
pomocy uczniom w przezwyciężaniu trudności w procesie
edukacyjnym ;
4)egzekwowanie od
uczniów postanowień niniejszego statutu, szczególnie w części ich dotyczącej; 5)prowadzenie
dokumentacji szkolnej zgodnie z
obowiązującymi przepisami ;
6) troska i dbałość o pomoce dydaktyczne oraz
wyposażenie szkoły ;
7) doskonalenie własnego warsztatu pracy ;
8) doskonalenie własnych umiejętności
zawodowych, podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej ;
9) przestrzeganie zasad bhp
;
10) przestrzeganie dyscypliny
pracy;
11)przestrzeganie postanowień niniejszego statutu;
12) wykonywanie innych, zleconych przez
dyrektora zadań, zgodnie z rodzajem umówionej pracy.
§ 15. Nauczyciele
prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół,
którego zadaniem jest
w
szczególności ustalenie dla danego oddziału zestawu programów
nauczania z zakresu kształcenia ogólnego i
programu nauczania w danym zawodzie, z uwzględnieniem korelacji
kształcenia ogólnego i kształcenia zawodowego.
§ 16.1. Oddziałem
opiekuje się nauczyciel wychowawca.
2. Dla zapewnienia
ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej jest wskazane,
aby nauczyciel wychowawca opiekował się danym oddziałem w
ciągu całego etapu edukacyjnego.
3. Formy spełniania zadań
przez nauczyciela wychowawcę są dostosowane do wieku uczniów,
ich potrzeb oraz warunków środowiskowych szkoły.
Rozdział VII
Pracownicy
szkoły nie będący nauczycielami
§ 17.1. W szkole, zatrudnia się pracowników
administracji i obsługi, zgodnie z odrębnymi przepisami
- uwzględniając potrzeby szkoły.
2.Stanowiska
pracowników administracji i obsługi tworzy dyrektor, w uzgodnieniu
z organem prowadzącym.
3.
Pracownicy administracji i obsługi realizują zadania zgodnie z
rodzajem umówionej pracy.
4. Szczegółowe
zadania pracowników administracji i obsługi określają,
ustalone dla nich przez dyrektora
- zakresy czynności.
Rozdział
VIII
Uczniowie szkoły
§ 18.
1. Uczeń przyjmowany jest do szkoły zgodnie z odrębnymi
przepisami.
2. Szczegółowe zasady rekrutacji uczniów do
szkoły określa rada pedagogiczna, z uwzględnieniem
odrębnych przepisów.
§ 19.1.W szkole, w stosunku do uczniów, przestrzega się w
szczególności następujących praw:
1)prawa do życia i
rozwoju;
2)prawa do wychowania
w rodzinie;
3)prawa do nazwiska;
4)prawa do swobody
myśli, sumienia i wyznania;
5)prawa do
prywatności;
6)prawa do tajemnicy
korespondencji;
7)prawa do
wypowiedzi;
8)prawa do nauki;
9)prawa do życia
bez przemocy;
10)prawa do
stowarzyszania się;
11)prawa do
poszanowania godności;
12)prawa do
równości.
2.
Oprócz wymienionych w ust. 1 praw
uczeń ma prawo do:
1)bezpiecznych
warunków w czasie zajęć organizowanych przez szkołę
- zapewniających higienę,
bezpieczeństwo oraz ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej
bądź psychicznej;
2)życzliwego i podmiotowego traktowania;
3)rozwijania własnych zainteresowań,
zdolności i talentów;
4)korzystania z pomieszczeń szkoły, sprzętu,
środków dydaktycznych oraz księgozbioru biblioteki;
5)wpływu na życie szkoły poprzez
działalność samorządową.
3.Rada pedagogiczna ustala warunki, o których mowa w ust.2
pkt 1.
§ 20. Ustanawia się
następujący tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia:
2) skargę składa się na piśmie do
dyrektora, za pośrednictwem nauczyciela wychowawcy;
3) skarga nie może być przedłożona po
upływie 7 dni od momentu zaistnienia zdarzenia, w wyniku którego
naruszono prawa ucznia;
4) dyrektor rozpatruje wniesioną skargę w terminie
7 dni od dnia jej otrzymania;
5) rozpatrzenie przez dyrektora skargi wymaga
zasięgnięcia opinii rady pedagogicznej;
6) podjęta przez dyrektora decyzja jest ostateczna;
7) dyrektor powiadamia na piśmie wnoszącego
skargę o sposobie załatwienia sprawy.
§ 21.1.
Ustanawia się następujące obowiązki ucznia :
1) uczeń
ma obowiązek :
a) uczestniczyć w zajęciach edukacyjnych organizowanych przez
szkołę,
b)
przygotowywać się do zajęć edukacyjnych organizowanych przez
szkołę i właściwe zachowywać się
w
ich trakcie,
c)
usprawiedliwiać
nieobecności na zajęciach edukacyjnych,
d)
dbać o schludny wygląd oraz nosić odpowiedni strój,
e)
przestrzegać, określonych przez radę pedagogiczną,
warunków korzystania z
telefonów komórkowych
i
innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły,
f)
z szacunkiem odnosić się do nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz
pozostałych uczniów,
g)
przestrzegać powszechnie obowiązujących norm etycznych,
h)
przestrzegać postanowień niniejszego statutu.
2. Zasady
usprawiedliwiania przez ucznia nieobecności na zajęciach edukacyjnych
– ustala rada pedagogiczna.
§ 22. Ustanawia się następujące
rodzaje nagród stosowanych wobec uczniów :
1)nagroda za
wyróżniające wyniki w nauce;
2)nagroda za
pracę na rzecz szkoły.
§ 23.1. Ustanawia się następujące
rodzaje kar stosowanych wobec uczniów :
1)udzielenie kary upomnienia przez wychowawcę;
2)udzielenie kary upomnienia przez dyrektora ;
3)udzielenie kary nagany przez dyrektora .
2. Ustanawia się
następujący tryb
odwołania się od kary:
1)odwołanie od kary ma prawo złożyć uczeń
lub jego rodzice (prawni opiekunowie );
2) odwołanie od kary składa się na piśmie
do dyrektora za pośrednictwem nauczyciela wychowawcy ;
2)odwołanie rozpatruje
dyrektor, po zasięgnięciu opinii nauczyciela wychowawcy;
3)dyrektor podejmuje decyzję o uznaniu zasadności
złożonego odwołania bądź odrzuca odwołanie;
4)odrzucenie odwołania jest
równoznaczne z utrzymaniem kary w mocy;
5)podjęta przez dyrektora
decyzja jest ostateczna.
§ 24.1. Uczeń
może być skreślony z listy uczniów.
2. Rada pedagogiczna ustala przypadki,
w których może podjąć uchwałę
upoważniającą dyrektora
do
skreślenia ucznia z listy uczniów.
Rozdział
IX
Postanowienia końcowe
§ 25. 1. Szkoła używa pieczęci urzędowej zgodnie
z odrębnymi przepisami.
2.
Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z
obowiązującymi przepisami.
3.Szczegółowe zasady
prowadzenia przez szkołę gospodarki finansowej określają
odrębne przepisy.
§ 26.
Szkoła jest jednostką budżetową.
§ 27. Wszelkie zmiany do niniejszego
statutu uchwala rada pedagogiczna .
§ 28. Wszelkie
spory w zakresie interpretacji i stosowania niniejszego statutu rozstrzyga
dyrektor.
§ 29. W okresie, w którym szkoła
wchodzi w skład zespołu, w zakresie uregulowanym niniejszym statutem
stosuje się przepisy statutu zespołu.