Powiat Radomszczański
Szukaj:
 Poniedziałek, 19 maja 2014 roku

 

 

 

UCHWAŁA  NR XXVIII/228/09

RADY  POWIATU  RADOMSZCZAŃSKIEGO

z dnia   26 lutego  2009 r.

 

 

w sprawie założenia czteroletniego technikum , którego ukończenie umożliwia uzyskanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe po zdaniu egzaminu, a także umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego oraz włączenia go  do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Przedborzu

 

Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy  z dnia 5 czerwca 1998r. o  samorządzie powiatowym (  Dz. U.  z 2001r.               Nr 142, poz.1592, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 200, poz.1688, Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 162, poz.1568, z 2004r. Nr 102, poz.1055 i Nr 167, poz.1759 , z 2007 r. Nr 173, poz. 1218 oraz z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458 )  w związku z  art. 5 ust. 2 pkt 1  i ust. 3 oraz art. 58 ust. 1 i 6, art. 60 ust. 1 oraz art. 62 ust.5 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty ( Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z 2003r. Nr 137,poz.1304 , z 2004r. Nr 69, poz.624, Nr 273, poz.2703, Nr 281, poz.2781, z 2005r. Nr 17, poz.141, Nr 131, poz. 1091, Nr 122, poz.1020, Nr 167, poz. 1400, Nr 94, poz. 788, Nr 249,  poz. 2104, z 2006r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz.1532, Nr 227, poz. 1658, z 2007r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 120, poz. 818, Nr 115, poz. 791, Nr  181, poz. 1292,  Nr 180, poz. 1280, z 2008r. Nr 70, poz. 416, Nr 145, poz. 917, Nr 216,  poz. 1370 i Nr 235, poz. 1618 oraz z 2009r. Nr 6, poz. 33 ) Rada Powiatu Radomszczańskiego uchwala, co następuje:

 

 

 

§ 1. Zakłada się z dniem 1 września 2009r. czteroletnie technikum , którego ukończenie umożliwia uzyskanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe po zdaniu egzaminu, a także umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego.

§ 2.  Założenie  technikum, o którym  mowa  w § 1 następuje na podstawie aktu założycielskiego stanowiącego Załącznik  Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 3.  Technikum, o którym mowa w § 1 nadaje się statut stanowiący Załącznik  Nr 2 do niniejszej uchwały.

            § 4. Technikum, o którym mowa w § 1 włącza się, z dniem 1 września 2009r., do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Przedborzu.

§ 5.  Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Radomszczańskiego.

§ 6.  Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia  w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                      

 

                                                                                                                           

 

 

 

 

                                                                                                                           Załącznik Nr 1

                                                                                                                           do Uchwały Nr XXVIII/228/09

                                                                                                                           Rady Powiatu Radomszczańskiego

                                                                                                                           z dnia  26 lutego 2009 r.                               

 

 

 

 

 

 

Akt założycielski

Technikum w Przedborzu

 

 

   § 1. Typ placówki: czteroletnie technikum , którego ukończenie umożliwia uzyskanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe po zdaniu egzaminu, a także umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego.

 

            §  2. Nazwa placówki: Technikum  w Przedborzu.

 

            § 3. Siedziba placówki: budynek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Przedborzu znajdujący się w Przedborzu, przy ulicy Piotrkowskiej 1.

                                                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                  Załącznik Nr 2

                                                                                                       do Uchwały Nr XXVIII/228/09

                                                                                                       Rady Powiatu Radomszczańskiego

                                                                                                       z dnia  26 lutego 2009r.

 

 

 

 

S T A T U T

 

Technikum  w Przedborzu

 

Rozdział I

 

Postanowienia wstępne

 

 

§ 1.  Ilekroć w statucie jest mowa bez bliższego określenia o:

1)       szkole – należy przez to rozumieć Technikum w Przedborzu;

2)       dyrektorze - należy przez to rozumieć dyrektora Technikum w Przedborzu ;

3)       radzie pedagogicznej - należy przez to rozumieć radę pedagogiczną Technikum w Przedborzu ;

4)       samorządzie uczniowskim - należy przez to rozumieć samorząd uczniowski Technikum w Przedborzu;

5)       uczniu - należy przez to rozumieć ucznia  Technikum w Przedborzu ;

6)   pracowniku – należy przez to rozumieć pracownika nie będącego nauczycielem, zatrudnionego w Zespole Szkół  Ponadgimnazjalnych w Przedborzu;

7)  nauczycielu – należy przez to rozumieć nauczyciela, zatrudnionego  w Zespole Szkół  Ponadgimnazjalnych                w Przedborzu.

 

Rozdział II

Ogólne informacje o szkole

 

             §2.1. Nazwa szkoły brzmi: Technikum w Przedborzu  .

             2. Nazwa szkoły jest używana w pełnym brzmieniu.

             3.Typ szkoły –czteroletnie technikum, którego ukończenie umożliwia uzyskanie dyplom potwierdzającego kwalifikacje zawodowe po zdaniu egzaminu, a także umożliwiające uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego.

            4. Szkoła kształci w zawodzie – technik ekonomista

     5. Siedzibą szkoły jest budynek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Przedborzu, znajdujący się w Przedborzu przy ulicy Piotrkowskiej 1.

            6. Organem prowadzącym szkołę jest Powiat Radomszczański.

            7. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Łódzki Kurator Oświaty.

 

Rozdział III

Cele i zadania szkoły

 

              § 3. 1. Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa, a w szczególności :

1)zapewnia słuchaczom bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w szkole;

2)zachowuje ciągłość i spójność między poszczególnymi etapami kształcenia stosując odpowiednio , w procesie   

   dydaktyczno-wychowawczym, zasady ogólne kształcenia i wychowania przyjęte dla zasadniczej szkoły

   zawodowej;

3)przestrzega harmonijnej realizacji zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania;

4) w zakresie kształcenia ogólnego zapewnia:

   a) przyswojenie przez uczniów określonego zasobu wiedzy na temat faktów , zasad, teorii i praktyk,

   b) zdobycie przez uczniów umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań

      i  rozwiązywania problemów,

   c) kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym

       świecie;

5)  w trakcie kształcenia ogólnego zapewnia uczniom  zdobycie następujących umiejętności:

      a) czytania,

      b) myślenia matematycznego,

      c) myślenia naukowego,

      d) komunikowania się w języku ojczystym i w języku obcym,

      e) posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno – komunikacyjnymi,

      f) wyszukiwania , selekcjonowania oraz dokonywania krytycznej analizy  informacji,

      g) rozpoznawania własnych potrzeb edukacyjnych oraz uczenia się,

      h)  pracy zespołowej;

6) w zakresie kształcenia zawodowego  zapewnia uczniowi w szczególności :

      a) przygotowanie ogólnokształcące umożliwiające kontynuowanie kształcenia w szkołach wyższych,

      b) przygotowanie zawodowe  umożliwiające zdanie egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe,

      c) zdobycie umiejętności  aktywnego poszukiwania pracy oraz świadomego jej podejmowania,

     d) zdobycie umiejętności  organizowania stanowiska pracy.

              2. Szczegółowe cele i zadania szkoły ustala rada pedagogiczna, uwzględniając:

1) program wychowawczy szkoły i program profilaktyki dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska;

2) sposób wykonywania zadań szkoły ;

3) zadania zespołów nauczycielskich, o których mowa w § 15 niniejszego statutu ;

4) szczegółowe zasady wewnątrzszkolnego oceniania uczniów;

5) organizację działalności innowacyjnej i eksperymentalnej;

6) organizację zajęć dodatkowych dla uczniów, z uwzględnieniem, w szczególności ich potrzeb rozwojowych;

7) formy opieki i pomocy uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych jest potrzebna  pomoc;

8)organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz organizację współdziałania szkoły z poradniami   psychologiczno-pedagogicznymi, w tym z poradniami specjalistycznymi oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc uczniom i rodzicom;

9)organizację i formy współdziałania  szkoły z rodzicami ( prawnymi opiekunami ) w zakresie nauczania,

    wychowania i profilaktyki.

 

Rozdział IV

Organy szkoły

§ 4. 1. Organami  szkoły  są:

1)  dyrektor;

2)  rada pedagogiczna ;

3)  rada samorządu uczniowskiego.

2. Zasady współdziałania organów szkoły oraz sposób rozwiązywania sporów między nimi określa  rada pedagogiczna.

 

 

 

 

 

            § 5. Kompetencje dyrektora:

1)kierowanie działalnością  szkoły oraz reprezentowanie szkoły na zewnątrz;                                              2)stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju  psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne;                3) sprawowanie nadzoru pedagogicznego w szkole;

4) realizowanie uchwał rady pedagogicznej, podjętych w ramach kompetencji stanowiących;

    5)dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły, ponoszenie odpowiedzialności za ich    prawidłowe wykorzystanie;

6) pełnienie funkcji kierownika zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracowników;

7) decydowanie w sprawach zatrudniania i zwalniania nauczycieli i pracowników ;

8) przyznawanie nagród oraz wymierzanie kar porządkowych nauczycielom i pracownikom;

9) występowanie z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w sprawach

    odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników ;

   10) realizowanie innych zadań ustanowionych przepisami odrębnymi.

§ 6. 1. W szkole działa rada pedagogiczna, która jest kolegialnym organem w zakresie realizacji statutowych zadań szkoły.

    2. W skład rady pedagogicznej wchodzą  nauczyciele zatrudnieni  w szkole.

    3. Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.

              4. Kompetencje rady pedagogicznej

1)  zatwierdzanie  planów pracy szkoły;

2)  podejmowanie  uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych;

3)  ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli ;

4)  opiniowanie organizacji pracy;

5)  opiniowanie projektu planu finansowego szkoły;

6)  opiniowanie wniosków dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;

7)  opiniowanie propozycji dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach     

     wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć wychowawczych i opiekuńczych.

   § 7. 1. W szkole działa samorząd uczniowski.

             2. Samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie.

             3.Szczegółowe zasady działania samorządu uczniowskiego określa regulamin samorządu, który nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.

     

Rozdział V

Organizacja szkoły

 

       § 8. 1. Rok szkolny w szkole rozpoczyna się z dniem 1 września każdego roku, a kończy -  z dniem          31 sierpnia następnego roku.

              2. Szkoła realizuje swoje zadania cały rok szkolny.

       3.Terminy ferii letnich i zimowych w  szkole ustala się zgodnie z obowiązującym prawem.

       § 9.1. Podstawową  jednostką organizacyjną szkoły jest oddział.

       2. Liczbę uczniów w oddziale, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, ustala dyrektor w uzgodnieniu                z organem prowadzącym.

       3. Zajęcia edukacyjne w szkole w ramach kształcenia ogólnego, stanowiące realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego ustalonej dla szkoły są organizowane w oddziałach, zajęcia edukacyjne w ramach kształcenia zawodowego, stanowiące realizację podstaw programowych kształcenia w poszczególnych zawodach są organizowane w oddziałach lub zespołach międzyoddziałowych.

 

 

 

 

       4. Uwzględniając warunki określone w przepisach odrębnych -  obowiązkowo dokonuje się podziału na grupy na następujących zajęciach edukacyjnych:

1) na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych z informatyki, elementów informatyki i technologii informacyjnej;

2) na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych z języków obcych;

3) na nie więcej niż połowie obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, dla których

    z treści programu  nauczania wynika konieczność prowadzenia ćwiczeń, w tym laboratoryjnych;

4) na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych z zakresu kształcenia  w profilu kształcenia ogólnozawodowego,

     dla których z treści programu nauczania wynika konieczność prowadzenia ćwiczeń, w tym laboratoryjnych;

5) na zajęciach z wychowania fizycznego.

                5. Na zajęciach wychowania do życia w rodzinie dokonuje się podziału na grupy zgodnie z odrębnymi przepisami.

       6.Nauczanie języków obcych może być organizowane w zespołach międzyoddziałowych                            z uwzględnieniem poziomu umiejętności językowych uczniów.           

       7. Z uwzględnieniem odrębnych przepisów rada pedagogiczna określa:

1) szczegółową organizację praktycznej nauki zawodu;

2)organizację dodatkowych zajęć w formach pozaszkolnych dla uczniów, zwiększających szansę ich zatrudnienia.

       8. Godzina lekcyjna trwa 45 minut.

       §10.1. Szczegółową organizację szkoły określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora             z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania opracowanego, zgodnie z odrębnymi przepisami – do dnia 30 kwietnia każdego roku.

              2.  Arkusz organizacji szkoły zatwierdza organ prowadzący do dnia 30 maja danego roku.

       3. W arkuszu organizacji szkoły zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych  finansowanych                    ze  środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych                 przez poszczególnych  nauczycieli.

              4. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji dyrektor, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia

i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć, określający organizację zajęć edukacyjnych.

                                    § 11.  Do realizacji celów statutowych szkoła zapewnia możliwość korzystania z:

1) pomieszczeń do nauki z niezbędnym wyposażeniem;

2) biblioteki;

3) świetlicy;

4) gabinetu profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej;

5) zespołu urządzeń sportowych i rekreacyjnych;

6) pomieszczeń administracyjno-gospodarczych.

              § 12. 1. W szkole działa biblioteka.

              2.Biblioteka czynna jest codziennie.

              3.Godziny pracy biblioteki ustala dyrektor, zapewniając uczniom dostęp do biblioteki.

              4. Z biblioteki mogą korzystać uczniowie i nauczyciele.

              5. Szczegółowe zasady działania biblioteki określa regulamin biblioteki.

              6.Regulamin biblioteki ustala dyrektor. Regulamin nie może być sprzeczny  ze statutem szkoły.

              7. Zadania biblioteki:

1)udostępnianie książek i innych źródeł informacji;

2)gromadzenie zbiorów zgodnie z potrzebami szkoły;

3)prowadzenie dokumentacji bibliotecznej zgodnie z obowiązującymi przepisami;

4)organizowanie różnych form inspiracji czytelniczej oraz działań rozwijających wrażliwość kulturalną i społeczną;

5)tworzenie warunków do poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz  

   efektywnego posługiwania się technologią informacyjną;

 6)realizowanie innych zadań, zleconych przez dyrektora.

            8. Szczegółowe zadania nauczyciela bibliotekarza, określa dyrektor.

            9. Zasady współpracy biblioteki  z uczniami, nauczycielami i rodzicami ( opiekunami prawnymi ) oraz innymi bibliotekami określa dyrektor.

 

Rozdział VI

Nauczyciele szkoły

 

              § 13.  W szkole, zatrudnia się nauczycieli - zgodnie z odrębnymi przepisami.           

§ 14.1. Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczno - wychowawczą i opiekuńczą,  jest odpowiedzialny                   za jakość i wyniki tej pracy oraz bezpieczeństwo powierzonych  mu uczniów.

 2. Do podstawowych zadań nauczyciela należy:

1)uczestnictwo w realizacji zadań dydaktycznych oraz innych wynikających ze statutu oraz specyfiki szkoły ;

2)dostosowywanie form i metod pracy do możliwości uczniów ;

3)udzielanie pomocy uczniom w przezwyciężaniu trudności w procesie edukacyjnym ;

4)egzekwowanie od uczniów postanowień niniejszego statutu, szczególnie  w części  ich dotyczącej; 5)prowadzenie dokumentacji  szkolnej zgodnie z obowiązującymi przepisami ;                                                       6) troska i dbałość o pomoce dydaktyczne oraz wyposażenie szkoły ;                                                                         7) doskonalenie własnego warsztatu pracy ;

8) doskonalenie własnych umiejętności zawodowych, podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej ;

    9) przestrzeganie zasad bhp ;

   10) przestrzeganie dyscypliny pracy;

   11)przestrzeganie postanowień niniejszego statutu;

   12) wykonywanie innych, zleconych przez dyrektora zadań, zgodnie z rodzajem umówionej pracy.

              § 15. Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego zadaniem jest

w szczególności ustalenie dla danego oddziału zestawu programów nauczania z zakresu kształcenia ogólnego        i programu nauczania w danym zawodzie, z uwzględnieniem korelacji kształcenia ogólnego i kształcenia zawodowego.   

                              § 16.1. Oddziałem opiekuje się nauczyciel wychowawca.

                  2. Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej jest wskazane, aby nauczyciel wychowawca opiekował się danym oddziałem w ciągu całego etapu edukacyjnego.

                3. Formy spełniania zadań przez nauczyciela wychowawcę są dostosowane do wieku uczniów, ich potrzeb oraz warunków środowiskowych szkoły.

                              

Rozdział  VII

Pracownicy szkoły nie będący nauczycielami

 

§ 17.1. W szkole, zatrudnia się pracowników administracji i obsługi, zgodnie z odrębnymi przepisami             - uwzględniając potrzeby szkoły.

              2.Stanowiska pracowników administracji i obsługi tworzy dyrektor, w uzgodnieniu z organem prowadzącym.

              3. Pracownicy administracji i obsługi realizują zadania zgodnie z rodzajem  umówionej pracy.

              4. Szczegółowe zadania pracowników administracji i obsługi określają, ustalone dla nich przez dyrektora   - zakresy czynności.

 

 

 

 

Rozdział VIII

Uczniowie szkoły

 

              §  18. 1. Uczeń przyjmowany jest do szkoły zgodnie z odrębnymi przepisami.

              2. Szczegółowe zasady rekrutacji uczniów do szkoły określa rada pedagogiczna, z uwzględnieniem odrębnych przepisów.

                § 19.1.W szkole, w stosunku do uczniów, przestrzega się w szczególności następujących praw:

    1)prawa do życia i rozwoju;

2)prawa do wychowania w rodzinie;

3)prawa do nazwiska;

4)prawa do swobody myśli, sumienia i wyznania;

5)prawa do prywatności;

6)prawa do tajemnicy korespondencji;

7)prawa do wypowiedzi;

8)prawa do nauki;

9)prawa do życia bez przemocy;

10)prawa do stowarzyszania się;

11)prawa do poszanowania godności;

12)prawa do równości.

                 2. Oprócz wymienionych w ust. 1 praw  uczeń  ma prawo do:

1)bezpiecznych warunków w czasie zajęć organizowanych przez szkołę - zapewniających higienę,  bezpieczeństwo oraz ochronę przed wszelkimi  formami przemocy fizycznej bądź psychicznej;

2)życzliwego i podmiotowego traktowania;

3)rozwijania własnych zainteresowań, zdolności i talentów;

        4)korzystania z pomieszczeń szkoły, sprzętu, środków dydaktycznych oraz księgozbioru biblioteki;

        5)wpływu na życie szkoły poprzez działalność samorządową.

                              3.Rada pedagogiczna ustala warunki, o których mowa w ust.2 pkt 1.

              § 20. Ustanawia się następujący tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia:  

1) skargę ma  prawo złożyć uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie);

2) skargę składa się na piśmie do dyrektora, za pośrednictwem nauczyciela wychowawcy;

3) skarga nie może być przedłożona po upływie 7 dni od momentu zaistnienia zdarzenia, w wyniku którego  

     naruszono prawa ucznia;

4) dyrektor rozpatruje wniesioną skargę w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania;

5) rozpatrzenie przez dyrektora skargi wymaga zasięgnięcia opinii rady pedagogicznej;

6) podjęta przez dyrektora decyzja jest ostateczna;

7) dyrektor powiadamia na piśmie wnoszącego skargę o sposobie załatwienia sprawy.

                     § 21.1. Ustanawia się następujące obowiązki ucznia :

       1) uczeń ma obowiązek :

           a) uczestniczyć w zajęciach edukacyjnych organizowanych przez szkołę,

    b) przygotowywać się do zajęć  edukacyjnych organizowanych przez szkołę i właściwe zachowywać się

        w ich trakcie,

    c) usprawiedliwiać  nieobecności na zajęciach edukacyjnych,

    d) dbać o schludny wygląd oraz nosić odpowiedni strój,

    e) przestrzegać, określonych przez radę pedagogiczną, warunków  korzystania z telefonów komórkowych

        i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły,

    f) z szacunkiem odnosić się do nauczycieli i innych  pracowników szkoły oraz pozostałych uczniów,

    g) przestrzegać powszechnie obowiązujących norm etycznych,

    h) przestrzegać postanowień niniejszego statutu.

 

              2. Zasady usprawiedliwiania przez ucznia nieobecności na zajęciach edukacyjnych – ustala rada pedagogiczna.

              § 22.  Ustanawia się następujące rodzaje nagród stosowanych wobec uczniów :

1)nagroda za wyróżniające wyniki w nauce;

2)nagroda za pracę na rzecz szkoły.

              § 23.1.  Ustanawia się następujące rodzaje kar stosowanych wobec uczniów :

1)udzielenie  kary upomnienia przez wychowawcę;

2)udzielenie  kary upomnienia przez dyrektora ;

3)udzielenie  kary nagany przez dyrektora .

              2. Ustanawia się następujący tryb odwołania się od kary:

1)odwołanie od kary ma  prawo złożyć uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie );

2) odwołanie od kary składa się na piśmie do dyrektora za pośrednictwem nauczyciela wychowawcy ;

2)odwołanie rozpatruje dyrektor, po zasięgnięciu opinii nauczyciela wychowawcy;

3)dyrektor podejmuje decyzję o uznaniu zasadności złożonego odwołania bądź odrzuca odwołanie;

4)odrzucenie odwołania jest równoznaczne z utrzymaniem kary w mocy;

5)podjęta przez dyrektora decyzja jest ostateczna.

              § 24.1. Uczeń może być skreślony z listy uczniów.

              2. Rada pedagogiczna ustala przypadki, w których może podjąć uchwałę upoważniającą dyrektora

do skreślenia ucznia z listy uczniów.

Rozdział IX

Postanowienia końcowe

              § 25. 1. Szkoła używa pieczęci urzędowej zgodnie z odrębnymi przepisami.

              2. Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z obowiązującymi przepisami.

              3.Szczegółowe zasady prowadzenia przez szkołę gospodarki finansowej określają odrębne przepisy.

              § 26. Szkoła jest jednostką budżetową.

              § 27.  Wszelkie zmiany do niniejszego statutu uchwala rada pedagogiczna .

              § 28. Wszelkie spory w zakresie interpretacji i stosowania niniejszego statutu rozstrzyga dyrektor.

                § 29. W  okresie, w którym szkoła wchodzi w skład zespołu, w zakresie uregulowanym niniejszym statutem stosuje się przepisy statutu zespołu.                                                                                                  

 

 



  data publikacji: 05.03.2009 14:22:52   opublikował: Dariusz Staszczyk    wytworzył: Tomasz Kornacki